پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226816
نسل بعدي رهبران ايران تندروتر مي شوند/نسل بعد نسل احمدي نژاد است!
تاریخ انتشار : 1395/08/05 09:49:09
نمایش : 1019
سرپرست اسبق آژانس مرکزي اطلاعات آمريکا در نشستي به ميزباني يک انديشکده آمريکايي گفت واشنگتن بايد با اعمال تحريم، ايران را به تجديد نظر در سياست‌هاي منطقه‌اي‌اش وادارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، «مايکل مورل» سرپرست اسبق آژانس مرکزي اطلاعات آمريکا (سيا) روز سه‌شنبه گفت واشنگتن بايد در برابر اقدامات منطقه‌اي ايران بايستد.

آقاي مورل که در به همراه «يوسف العطيبه» سفير امارات در آمريکا، «جيمز وينفلد» معاون سابق ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا و سفير اردن در واشنگتن در نشستي به ميزباني «مرکز پيشرفت آمريکايي» صحبت مي‌کرد، گفت سه عامل «شکست حاکميت در بسياري از کشورهاي منطقه»، «تلاش ايران براي هژموني در منطقه» و «گسترش جهاد خشونت‌آميز» منطقه را به بحران کشانده است.

وي با بيان اينکه اين مسائل بايد از سوي کشورهاي منطقه، و نه غرب، حل شود، گفت: «کاري که ايالات متحده مي‌تواند بکند، به عقب راندن ايران است. ايالات متحده شوروي را به عقب راند، اما در قبال ايران اين کار را نکرده است.»

 

مورل گفت نسبت به روي کار آمدن دولت جديد در آمريکا و تأثير آن بر منطقه خوش‌بين است، چراکه اکنون مانند دوران جنگ سرد به يک رهبري قوي در آمريکا احساس مي‌شود. وي افزود: «اکنون زمان آن است که رئيس‌جمهور آمريکا بيايد و بگويد که ما براي رهبري و به عقب راندن ايران آماده هستيم.»

بايد ايران را تحريم کرد

او در پاسخ به اين سوال که چطور بايد در برابر ايران ايستاد، گفت: «يکي از مسائلي که وجود دارد و بايد به آن توجه داشت اين است که تحريم‌ها اثرگذار است. پيش از توافق هسته‌اي تحريم‌ها روي ايران اثر گذاشته بود... بايد تحريم‌هايي اعمال کنيم که آن‌ها را وادار کند در اقدامات مخربشان تجديد نظر کنند.»

وي افزود: «روزانه کشتي‌هايي از ايران حرکت کرده و براي حوثي‌ها سلاح مي‌برد... از نظر من اشکالي ندارد که نيروهاي دريايي ايالات متحده جلوي اين کشتي‌ها را گرفته و آن‌ها را به کشورشان بازگرداند... اين اقدام به متحدان ما نشان مي‌دهد که آمريکا در حال مقابله با ايران است.»

کار با نسل بعدي رهبران ايران دشوارتر است

او در مورد آينده روابط با ايران، گفت: «تصور مي‌کنم که بر خلاف باور معمول، نسل بعدي رهبران ايران، از نسل کنوني تندروتر خواهند بود. دليل اين صحبتم هم اين است که نسل بعد، نسل جنگ ايران و عراق است، نسل (محمود) احمدي‌نژاد است. او رئيس‌جمهور جواني بود. اين نسل، تندروتر خواهد بود، به اين دليل که ايالات متحده را متهم حمايت از عراق در طول جنگ ايران و عراق مي‌داند و تصور مي‌کنم که با رهبران نسل بعدي ايران دوران سخت‌تري را شاهد خواهيم بود.»

منبع:فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html